judo yuko: fotos, reculls d'ippons, entrevistes, cròniques de judo....www.judoyuko.com: Entrevista a Oriol Piqué

dissabte, 15 de desembre del 2012

Entrevista a Oriol Piqué


Nom: Oriol Piqué
Data de naixement: 1 d'abril de 1994
Club: Escolàpies Llúria 
Pes: -73 kg 
Grau: 1r KYU (marró)



 Quants anys tenies quan vas començar a fer judo?
Vaig començar a fer judo quan tenia 4 anys al col·legi CEIP L'Estel amb el Paco com a professor perquè em convenia fer una mica d'esport.. Llavors jo no m'assabentava de gaire, feia el que em deien i quan acabava l'hora era el més lent en canviar-me. Vaig estar a L'Estel fent judo els dilluns i els divendres fins als 12 anys, llavors vaig començar a entrenar al Centre de Tecnificació els divendres.
Havia acabat la primària i tocava canviar d'escola, així que després d'algunes converses amb el Paco vaig anar a les Escolàpies de Llúria on ara segueixo entrenant dues horetes dimarts, dimecres i dijous. A l'Estel hi vaig tornar a entrenar durant la meva etapa de cadet, quan s'hi va crear l'Escola de Tecnificació. 

Defineix judoka:
Cada dia el visc més, sobretot des que el meu germà es va aficionar al judo. A casa ara tot passa pel judo.


Per a mi judoka és aquell qui té uns valors i una disciplina tant dintre com fora el tatami i que a més té respecte i admiració pels altres, siguin judokes o no. També inclouria que un judoka estima l'esport i els valors de l'esport en general, no només el judo.

Què és el judo per a tu?
El judo per a mi és l'esport que m'ha fet i que m'ha vist créixer. Primer de tot era una simple activitat extraescolar, i posteriorment ha anat passant a ser una manera determinada de fer les coses.

La teva tècnica preferida:
Harai-goshi 

Ets més de ne-waza (judo terra) o de tachi-waza (judo de peu)?
Tachi-waza 

 De tota la teva carrera esportiva, quin ha estat el resultat que t'ha fet més il·lusió?
Guanyar la Copa Catalunya sub20 després de 2 anys forade la competició per una lesió a l'espatlla.

Un judoka al qual admiris:
Florent Urani (França)
- 1r World Cup Roma 2012
- 3r al Campionat del Món sub-20 París 2009

EL TEU SOMNI...
El meu somni...de moment el que vull és tenir un ritme constant i els resultats ja arribaran.

El següent en respondre serà...RAMON ARNÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau encara que escriguis com a ANÒNIM escriu el teu nom a baix.

Gràcies info@judoyuko.com